onsdag 30 januari 2013

 Massa träning!


Inspirationen för träningen här i Brasilien finner man överallt! 
Allt från världselit spelare på beachen till vår fantastiska bollkalle Sandro som tror stenhårt på att endast träna vänstra vaden, vilket han tydligen har gjort under ett års tid nu....
Något måste det ha gjort för jag tror inte vi har lika hög fart när vi dyker efter bollarna som Sandro har när han springer för att hämta en spike som flugit bortom beachens gränser.

Idag var det två hårda pass beach.
Första passet klockan halv nio var ganska okej men värmen tog all den energi som inte redan slukats av tidigare träningar...
Med bara några timmars vila hann vi med lunch och lite vila i sängen innan nästa pass drog igång, detta skulle inte bli nådigt!
Med sand så het att självaste Lewin såg ut som en isglass i jämförelse trippade vi försiktigt runt på vad som kan beskrivas som glöd innan dom fått vatten på banan.
Vi försökte desperat knö ihop oss på den lilla ytan skugga som Brasilien hade att erbjuda, vad som skulle vara en inbollning liknade mer någon form av akrobatisk klunga av pojkar iklädda inget annat än zungas.

Efter träningarna skulle jag få mig en klippning också, för 18 real (60 kr) fick hon mig att se ut som "David Beckham" trots att jag gick för min å Petters hjälte THE Brad Pitt.... 
Man kan ju inte få allt här i världen och Beckham är ju faktiskt inte så illa pinkat.

Med en fullständigt atletisk frisyr drog jag, Lewin och Malin oss till gymmet för att köra lite ben vilket enligt mig är det absolut roligaste på gymmet för ÄNTLIGEN får man visa unge Lewinski att man inte är "gammal å kass" 
bara för att man inte går som en studsboll upp och ner i chinsen!
Detta var allt för dagen, peace out! 


/Jakob 



2 kommentarer:

  1. Hah! Jag siktar också på Brad Pitt (så klart)! Mig kallar de zlatan när jag är och tränar istället :) inte lätt. Kan meddela att det närmaste glöd mina fötter trippar på är badrumsgolvet som oh så fördelaktigt försetts med värmeslingor, vi har nu härliga plusgrader med tillhörande väta vilket i låg-mellanstadiebranchen innebär barn med leriga kläder, härligt! Vi hörs!

    SvaraRadera
  2. Vem e han med en ny boyfreind?

    SvaraRadera