fredag 1 februari 2013

Våran käre Portugisare!

Jajjamensan kära "läsare" nu ska jag göra min härliga debut på denna underbara blogg!
Jag kan ju bara säga att livet här i Brasilien är ju inget annat än kalas.. Du vaknar tidigt på morgonen av att Adam för full hals och med den djupaste inlevelse sjunger på "Garou-Burning" medans han byter om till sina "favorit zungas" och väntar på att eggen har kokat klart.
Snart kommer även Jakob upp och säger ett glatt godmorgon innan Limpan kommer upp och ska roffa åt sig sin föda för morgonen.
Väl nere vid planerna innan träningen är igång är det en sjukt god taggning för att alla ska prestera på topp men det ni läsare kanske inte visste är att jag, "Lewin" är utsatt utav en förföljare..
Denna man.. Portugisen/Felippe är en liten tanig sneaky man som tränar på banan bredvid.
Allt började dag 1.
Zungaboys hade precis nått fram till beachplanerna från flygplatsen och skulle bara vänta ett par minuter på att wesley skulle avsluta en tävling innan han skulle ta oss till vår lägenhet.
Jag fick en knack på axeln och där stod han.... Portugisen. Efter ett långt samtal om beachvolleysatsning och nummerbyte ville han byta matchkläder med mig.. (Jag var ej sugen på detta då Karins syster stod och skaka på huvudet och sa att han var underlig.)
Jag tänkte inte mer på detta tills efter första träningspasset då det helt plötsligt låg ett gäng träningskläder på min väska.. OKEJ? tänkte jag.. (Jag hade inget att ge till honom)
Dagen efter det.. Någon knackade på min rygg... Jajjamensan där stod felippe och gav mig ett träningslinne..
Yttligare en dag gick.. Wesley (coach) kom fram till mig med ett gäng pingisrack och sa.. "Det här har du fått av Felippe" 
Dagen efter det.. Samma visa och en osthyvel rikare..
Detta har nu pågått varje dag i 2 veckor.. Han har dock nu börjat ge de andra i gänget "presenter". Han ger allt från kritor, simglasögon, bollar, kläder, slevar, osthyvlar och mycket mer. Ja vad ska jag säga.. Senast idag gavs en slev och en från om han kunde bjuda oss på middag..
Denna 37 åriga läkare från Portugal som dricker 5 liter vatten innan varje (för att slippa dricka under träningen) kanske ska få bli en zungaboy nu när han köpt sina första zungas då vi har det?

Nu ska jag ta hand om Limpan som dansar runt i sin fräscha Mankini! ;)







 På bilden ser ni hälften av alla gåvor..Undra vad vi får imorgon! ;)


Ciao Lewin!


1 kommentar:

  1. Var snäll mot honom.han är nog bara ute efter din kropp.

    SvaraRadera