söndag 20 januari 2013

 Sista dagen Banco



Dagen startade med en trött Jakob som fann en alert Lewin som stod redo utanför dörren med ett smile i ansiktet och frågade om jag ville följa med ut och köra lite utomhus gym, mina tankar gick något i stil med 
"jo, men alltså jag kan ju hänga med och köra lite lugnt bara"
Joggingen mot utomhusgymmet startade och på schemat var chins, dips och magträning.
Efter en rad repitioner kände jag att armarna började ta slut och jag kikade beundrande på Lewin som upenbarligen tjuvtränat och inte alls tyckte det var speciellt jobbigt att lyfta sin egen vikt....
Med en inte allt för nöjd min övertygade  jag ändå mitt ego att han kör med lättare vikter än mig helt enkelt.
Något som inte nämdes innan vi gick ut var att vi skulle köra ett intervallpass också.

Löpning och känguruhopp stod på schemat, "lugnt ju, jag har sprungit en gång förut"
 Jag bevisade mig själv ha allt annat än rätt! 
Flåsande och trötta tog vi oss igenom vårt explosivitets program och vi är ett steg närmare att nästa gång inte dö lika mycket som denna...

Banco finalerna väntade glatt på oss, vinnare.... Lewin som samlade ihop hela 5 linnen från spelarna på touren, jag frågade hur det kändes och det var svårt för han att beskriva han var djupt rörd men lyckades ändå få fram orden "årets säd var god"

Zungaboys do Brazil fick göra entre på läktaren och vi fick hela 2 minuters fri dans framför kameran och de tusentals besökarna som var där för att kolla! 
En mäktig känsla med ett gudomligt bra resultat, Limpan var fullt övertygad att dom skrattade med oss inte åt oss, efter matcherna var klara mötte vi flera från publiken som sett oss och tyckte vi gjort ett fantastiskt jobb, vi fick även ställa upp på foton med en rad folk som tycker att zungaboys är guds gåva till männskligheten.



Ikväll väntar träningsmatch mellan Jakob/Lewin mot
 "Killen som vill ha Lewin"/ okänd brasse....


//Jakob


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar