måndag 28 januari 2013

Lewin fyller 20

Allt började med lite gos mellan mamma och pappa Lewin och BAAAAM, 20 beachsäsonger senare har det resulterat i vad som tycks vara ett lovande beachproffs!

Det finns traditioner för hur en födelsedag ska firas på ett Brasilianskt sätt.....
Jag, Adam, Linus och Malin har inte full koll dock så vi snickra ihop en egen modell av ett blivande traditionellt sätt att fira en "zungaboys" födelsedag i Brasilien.

Förberedelserna började redan dagen innan då vi enades om att en "morgongrogg" med mitt och Adams alldeles egna recept borde va ett bra sätt att få fart på dagen.
    Ingredienser:
-kakao
-Yoghurt
-sprit
-heinz tomatketchup
-bönor (med bönsaft)
-Skinka

För det otränade ögat en snuskig blandning, för den som smakat.... 
Aa jag tror faktiskt inte man kan beskriva drinken med ord, det är inget vi rekommenderar på topp 1000 listan av mystiska drinkar att prova.

En tradition som vi vetat om sedan tidigare är att man ska kläcka ägg på den som fyller år, vi gick ner för morgonträningen som pågick under 1,5 timmar vilken som för ägg-galna Thor kändes som en evighet då han inte ville annat än att krossa slämmig fyllning i huvet på Lewin.
Under natten har man hört hur Limpan vridit å vänt på sig och dragit hotfulla kommentarer med ordet "ägg" i så jag kan inte annat än utgå från att det här va Limpans ögonblick!

Så efter träningen "behövde" Wesley prata med Lewin om något viktigt, med ryggen vänd åt hel fel håll kunde han inte ana vad som smög upp bakom honom.
en rad små luriga pojkar som med ägg i högsta hugg sakta men säkert nådde sitt mål

Kladdig men fortfarande underbar, det är vår Lewin det! 

Här har ni även första videon för året, där visas alla dessa event och jag tror även man kan läsa på ett ungefär på hans min vad han tyckte om drinken.

http://www.youtube.com/watch?v=sP704q47Bnc&feature=youtu.be
 
/Jakob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar